2015. március 25., szerda

A sárkányalkotás művészete

                                                     Hello Sárkánylovas barátaim!
                             (a net még mindig lassú a gifekhez)
Na ebben a cikkben A Sárkány Technikai és Művészi Megvalósításáról lesz szó vagyis a Sárkányalkotás művészetéről. Még mindig 1. film mert a 2. részről nincs ilyen részletes információ megint lesznek a cikkben idézések a DreamWorks embereitől ez ugyanúgy mint az előző cikkben másmilyen betű stílussal lesz. De kezdjük is!

Chris Sanders (rendező,társ szerző):

- Az a legjobb a DreamWorks-ben, hogy elvárják a maximumot. Az Így neveld a sárkányodat egy fantasztikus utazás.

Ed Leonard (főmunkatárs) :

-A DreamWorks Animation-nél a célunk, hogy életre keltsünk remek történeteket,nagyszerű figurákkal, akiket megkedvelhetünk.És mivel CG rajzfilmes cég vagyunk,a technikai a látvány létrehozásának elengedhetetlen része.

Derek Chan (osztályvezető) :

-Minden új film bemutatón a szakma és a közönség új trükköket és új látvány elemeket akar látni. A haj, a szőrzet, a jelenetek dinamikája, a környezet mind egyre összetettebbé válik. Mindig magasabbra kerül a léc, és mindig valami egészen újat akarnak látni.

Lincoln Wallen (kutatási és fejlesztési osztályvezető) :

-Csak be akartuk vonni a nézőt a kalandba, hogy elfelejtse ,hogy filmet néz. Ez a legjobb élmény és ha ezt elérjük, akkor az mindenkit kielégít,és a sárkány mindenképp elérte ezt.Egy tipikus sárkánynak 4000 vezér-pontja van, ennek fele az arcukon, hogy megfelelő kifejezésük és kifejező erejük legyen. A színészi játék érdekében,az animátorok keményen dolgoztak,hogy az arcoknak változatos kifejezéseket adjanak, a haragtól a szereteten át a bizalomig, és úgy hiszem ez nagyon érezhető a filmen.

Dean Deblois (rendező, társ szerző) :

-Egy látványos jelenettel akartuk kezdeni a filmet. Arra gondoltunk, a legjobb egyből bemutatni a vikingek és a sárkányok közötti konfliktust.A sárkány mint koncepció már sok filmben szerepelt.Tudtuk, hogy a mi sárkányainknak nagyon ütősnek kell lenniük.

Craig Ring (trükk mester) :

-Hihetetlenül komplikált jelenet, az egész falut bejárjuk. Megpróbáljuk bemutatni és megismertetni a főszereplőket. Elképesztően összetett trükk sorozat. A sárkányok porrá égetnek és felrobbantanak házakat,katapultot használnak és tesznek tönkre, ott van az óceán... Az első jelenetben nagyjából mindent megmutatunk,ami a filmben szerepel. A sárkány filmekben általában,a propángáz lángot használják. Ezek azok a gyönyörű tűzgolyók, amik szétfoszlanak ahogy távolodnak.Mert nem jó ha a tűz megreked és átterjed a díszletre,és leégeti azt. Nekünk nincs ilyen problémánk. Mi nem tudjuk felgyújtani a díszletünket, mert a komputerben vannak.Soha nem dolgoztam még filmen amiben ennyi tűz volt. Minden létező fajta lángot felhasználtunk. A trükk részleg fantasztikus munkát végzett a különféle füstök, és ködök és egyéb hatások kidolgozásával,amelyek igazán életre keltik a környezetet. Azt akartuk elérni, hogy megmaradjanak sárkánynak,de közben olyanná váljanak, ami ugyan sárkány,de mégis más, mint minden, amit ezelőtt láttunk.

Matt Baer (trükk részletvezető) :

-A legnehezebb volt a különböző sárkányfajtáknak más-más típusú tüzet létrehozni. És úgy kialakítani őket,hogy érezhető legyen a fajták közti különbség.  Craig Ring azt akarta, hogy lángjaink olyan pusztítóak legyenek, hogy port, betont, mindent felégessenek. Láthatjátok, hogy a lángok amiket a sárkányok okádnak,tömények,rugalmasak, végigfutnak  felületeken és tapadnak. És nagyon veszélyesek. A Szörnyennagy Rémségnek Craig talált egy remek referencia anyagot lángokról, amik betöltik a mennyezetet, és zuhatagként folynak a falakon, és rátapadva hömpölyögnek rajta. Az egészet fejre állította,így súlyosabbá tette a lángokat. Így a megfordított kép anyag vezetett rá minket,hogy létrehozzuk ezt a fajta tüzet,ami olyan mint egy folyékony zselé, mint egy sűrű, folyékony zselé, nem láva, de nem is a megszokott játékos tűz.  Sok helyen használtuk fel a filmben, láthatjátok ahogy egy vezér lángot követve,spriccelve hömpölyög a házak falain. Nem akartuk a klasszikus sárkányt. Színesebbet és tréfásabbat akartunk.

 Chris Sanders (megint) :

- Fogatlant olyanra kellett terveznünk,hogy hihető legyen, hogy Hablaty, a viking minden szabályt megszegve összebarátkozik vele,tehát egy tökéletes sárkányra volt szükségünk. Tehát megnéztük az összes létező sárkányt, és átgondoltuk: "Hogyan tudnánk jobbá tenni?"

Dean Deblois (megint) :

-Elkezdtünk a fekete párducra összpontosítani,hogy ne annyira hüllőszerű, inkább emlősszerű legyen. Nagy hangsúlyt fordítottunk a tekintetekre. Tudtuk ,hogy Hablaty és Fogatlan sokat bámulják majd egymást,ez meghatározó volt a kapcsolatukban,ettől oldódik fel Fogatlan. Ehhez a tekintethez legközelebb a farkasoké volt. Teljesen szenvedély mentes, de mélyreható és erőteljes. Ezekkel az elemekkel kezdtünk. És így kötöttünk ki Fogatlannál.

Neil Okamoto (kutatási és fejlesztési osztály vezető) :

- Ennek a filmnek a szerkezetei nagyon különböztek az eddigiektől, mert a sárkányok sokkal komplexebbek,mint a korábbi karakterek. Ha egy szereplőt marionett-bábuként képzelünk el,a szerkezet nem más mint a zsinórok, a csatlakozó pontok, és minden, aminek a segítségével az animátorok mozgatni tudják őket. A sárkányoknak hosszú nyakuk és farkuk van,összecsukódó szárnyuk van,amit repüléshez kitárnak, úgy mint a madarak.És ezek új és összetett elemek,amiket ki kellett fejlesztenünk.

Gabe Hordos ( vezető animátor) :
 
-Fogatlannak így színészi eszközöket akartunk adni. Nagy füleket adtunk neki.Az állatokon a fülek nagyon kifejezőek. Ha dühös akkor hátra húzza a füleit, ha boldog akkor felállnak és talán el is fordulnak, szoros kapcsolatban vannak az arcával. A szem formájával való kapcsolata, kicsit megbillentve haragossá teszi, és szörnyű szemöldökök nélkül is nagyon mérgesnek tűnik. Mikor boldog a szem formája teljesen elkerekedik,a pupillái kitágulnak és a füle feláll. Aztán a tág pupillájú aranyos tekintete pár kockával később összeszűkül,és minden más kifejező eszköz nélkül érezzük, hogy mérges. Mire elkészültünk vele, és szerintem jó munkát végeztünk, nagyon kifejező lett.

Chris Sanders (megint) :

- Már régóta szerettem volna repülő lényekkel dolgozni, így mikor elkezdtem ezen dolgozni, egyből arra gondoltam: "Itt most soha nem látott dolgokat csinálhatunk."  A film minden felülete hiteles. Minden fa, minden kő, minden vízcsepp.Ezeknek a hatás elemeknek a mértéke és színvonala egészen rendkívüli.

Dean Deblois (megint) :

-Kezdettől fogva tudtuk, hogy 3D-s változat is készül majd. És hát arra gondoltunk, hogy erre a repülő jelenetek lesznek a legalkalmasabbak. A felhők között a szédületes mélységben...alattuk elterülő tájak fölött, az égbolt alatt,a kamerát Hablaty mellé, a sárkány hátára helyezve tudjuk a legjobban felhasználni a technika adta lehetőségeket.

Matt Baer (megint) :

- Ugyan a DreamWorks-nél már sokszor kellett felhőket kidolgoznunk, de most egy új eszközt dolgoztunk ki a trükk részlegnél, hogy még részlet gazdagabbá tehessük a felhőket mikor közel kerülünk hozzájuk. Ezenfelül ki akartunk dolgozni új módszereket a felhőkön áttörő fény megjelenítésére, amely egy áttetsző, felhőkön átszivárgó fény hatást eredményezett.

Dean Deblois (megint) :

- Kezdettől fogva beszéltünk róla, hogy meghívunk egy operatőrt,hogy értekezzen a világosító és a helyszínelő csapatunkkal. Ezekkel a fantasztikus új módszerekkel, a valósághű textúrák és az elképesztő díszletek birtokában,eddig még soha nem látott animációt sikerült létrehoznunk.
Mikor leültünk ötletelni arra gondoltunk,a kedvenc operatőrünk, aki valószínűleg a legtermékenyebb is  mostanában: Roger Deakins. Sok kedvenc filmemet forgatta. Nagyon meglepett és boldoggá tett minket amikor elfogadta a meghívásunkat, hogy bemutassuk neki a filmet, és még lelkesebbek lettünk attól,hogy elvállalta a produkcióban való közreműködést. Hatással volt a lencse választásainkra, a kamera mozgására, de a világosításra is, hogy honnan, milyen fényeket használtunk, hogy ilyen kifinomult legyen. Az erős kontrasztok, a minimális fény hatások, vagy a természetes világítás, ami a rajzfilmekben nem megszokott. Összességében ez a film úgy készült, és a lehető legjobb értelemben olyanná vált mint egy akciófilm, amelyik költői egyszerűséggel állt össze. Az animáció és a színészi játék fantasztikus. A megvilágítások, a textúrák, és a tervek,minden olyan magas színvonalú,hogy jobbat elképzelni sem tudok és teljesen el vagyok ragadtatva tőlük. Ahogy szobáról szobára járok nap mint nap csak csodálni tudom, hogy mi minden valósult meg.

És ennyi lenne a DreamWorks mondani valója a sárkányalkotás művészetéről. De elgondolkodtam valamin.... igen az animáció és a grafika bámulatosan fantasztikus és aprólékos némely résznél komolyan mondom azt hittem igazi film részlet annyira valósághű de ezt már régóta felfedeztem és ez is nyűgözött le benne minden részletes és precíz ez nagyon ritka kb mint a fehér holló annyira animációs filmek esetében. És pont ezért nem értem, hogy miért nem kapott Oscart 2010-ben???????? Nem értem halál komolyan mondom nem értem.... egy ilyen tökéletesen fantasztikus film hogy a francba nem kapott Oscart?????!!!!!!! (pillanat összeszedem magam..... eltarthat egy darabig) De addig is sziasztok! (kövi cikkre jobban leszek....... ;D )

20 megjegyzés:

  1. Egyet értek mér nem kapott Oscart??? Na de akkor is a legjobb nem is gondoltam hogy ennyi háttér munkával jár. És nem csalódtam jó rész lett vagy cikk nem tom de jó lett:D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi. És igen jó sok munkával járt a film de ettől csak hogy Gerald-ot idézzem: -Ettől csak jobban megbecsülik. :)

      Törlés
  2. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  3. Tudom hogy nem ide jön de van egy rossz hírem :/ Jön a Jégvarázs 2 :P

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen sajna tudom már régen szó volt erről de csak nem rég lett hivatalos mondom azért lesz 2. rész hogy aki az elsőt túlélte bagybehezen az majd beledöglik a 2. részbe tuti! XD :D (bocsi Disney fanok)

      Törlés
  4. Válaszok
    1. http://www.google.rs/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCMQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.life.hu%2Fcsalad%2F20150312-bejelentette-a-disney-jon-a-jegvarazs-2.html&ei=IPQSVayMKZKBae7ngOAK&usg=AFQjCNGtTi3N5VfI2PfyE2QeXnHgaI957Q&sig2=RVYEcTdUGlQr7ANsrbicJA&bvm=bv.89184060,d.d2s A videót már nem találom meg xD

      Törlés
    2. http://www.joy.hu/joytv/1937_itt_van_a_jegvarazs_folytatasanak_elozetese.html Mégis

      Törlés
    3. Ez csak egy pár perces kisfilm, nem egy rendes folytatás....

      Törlés
  5. Az animációval tényleg sok munka van. Hisz vannak olyan jelenetek amikor nem teljes alakos a felvétel, de az élethű mozgás miatt az egész szereplőt meg kell animálni, gondolom.

    És, hogy miért nem kapott Oscart? Mert a világ első számítógépes animációs filmjének megjelent a harmadik része (Toy story 3), és az annyira nagy szenzáció, hogy az nem számít mit készített nagy munkával a DW, pont úgy mint az idei gálán sem.
    Egyébkánt a Frozen (Befagyva) az egyik kedvencem a sorozatban.:) A fent említett pedig nem is érdekel.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Őszintén és sose szerettem a Toy story-t valamiért nem volt szimpi amúgy várom a történeted folytatását akár emailben is majd gyakrabban nézegetem őket! :)

      Törlés
    2. Én meg nem is láttam a Toy story-t. Csak azért írtam oda mert mindig van egy másik a DW (sárkányok) helyett.
      És úgy látom csak érdekel a történet.:)
      (Ha úgy jó itt is szólhatok,hogy elküldtem, így nem kell állandóan az emaileket nézned)

      Törlés
    3. Jó itt is szólhatsz! :) Amúgy a Toy strory 1 még jó volt a 2. már erőltetett a 3. meg hát az szörnyűbbre már nem lehetett csinálni ugyanazt a lerágott történetet viszi tovább 3 részben semmi izgalom semmi dráma full unalmas az egész a poénokat meg 1 kezemen meg tudom számolni.

      Törlés
    4. Akkor ezek szerint az van hogy a DW túl jó az Oscar zsűrijének, így meseszerűbb animációknak ítélik azt. Ez van talán a harmadik rész.
      Egyébként ha unatkozol, olvasgathatsz is, elküldtem.

      Törlés
  6. De érdekes hogy én is pont most gondoltam erre vagyis kb egy héttel ezelőtt már én is unom ezt a hátteret csak várom az áprilist mert akkor lesz újra gyors a net és akkor fogja engedni a háttérváltoztatást szóval áprilisban lesznek nagyon kicsi változások. ;D

    VálaszTörlés
  7. Az szilánkfog.... vagyis csak értelmesebb xd mindegy
    A kövi vagy a Groncicle, vagy a Speed Stinger. De ez a kettő 100% hogy lesz

    VálaszTörlés
  8. A shiver szilánkot is jelent, ha nem hiszed nézz utána
    És igen meg fog jelenni, úgy hogy nagyon nagyot ugrik és tüzet lő

    VálaszTörlés
  9. Az Így neveld a sárkányodat 2 meg azért nem kapott Oscart 2014-ben mert a Hős6os kapott. Az meg szerintem durván Így neveld a sárkányodat kopi (meg egy másik sárkányrajongó barátnőm szerint is)

    VálaszTörlés