2016. december 3., szombat

Sárkányelemzés: Mérges Siklósárkány

Újult erővel visszatértem ismét szóval üdvözlök mindenkit! 
Csak annyit hoznék fel a védelmemben a 3 hét kihagyás után, hogy rengeteget kellett tanulnom ezen a héten és a múlt hétvégén, szóval nem maradt semennyi időm arra amit igazán szeretek. Mondjuk hozzáteszem most is épp a beadásimon kéne dolgoznom, de most ezt előrébbre helyezem, elvégre nem hagyhatlak titeket cikk nélkül a végtelenségig, no meg tudjátok jól, hogy 1 hónapra sosem tűnnék el nyom nélkül. ;) És ne feledjétek:
December 23-án, 27-én,28-án és 29-én 12:55-től a Cartoon Network-ön Sárkányok: Irány az Ismeretlen! 5. évada! 
És, hogy semmi félreértés ne essék ezeket a részeket fogják leadni szinkronban. (Amit nagyon remélek, hogy ezúttal nem rontanak el...) 

1. Enemy of my enemy
2. Crash course 
3. Follow the leader 
4. Turn and burn
5. Buffalord soldier
6. A grim retreat
7. To Heather or not to Heather
8. Stryke out
9. Tone death 
10. Between a rock and a hard place
11. Family on the edge
12. Last Auction Heroes

Na, de kezdjünk bele a 3. (Így beszélj sárkányul) és a 4. (Így védd ki egy sárkány átkát) könyvben is felbukkanó Mérges Siklósárkányba:

A Mérges Siklósárkány egy nagyon kicsi mérges sárkány, sárga színű, van két agyara, 1 pár szárnya, teste hosszú és keskeny.  Ez a sárkány a farkán lévő fullánkkal csíp valamint feltételezhetően, mint a farok csípése úgy a harapása is mérgező a méreg zsákok miatt a nyakán. A kapott betegség az úgynevezett Sárkánykór, ami minden esetben végzetes. Az egyetlen gyógymód a zöldség amit nem nevezünk nevén azaz a burgonya. (Amiről akkoriban azt hitték, hogy nem is létezik.) A Mérges Siklósárkány csípését vagy harapását az áldozat nem érzi ugyanis képes elzsibbasztani az adott bőr felületet, hogy ne érezzen semmit az akit megcsíp. De nem csak az emberek kaphatnak Sárkánykórt, de a sárkányok is! A halál bekövetkezése változó, mivel a sárkányok több ideig élnek, mint az emberek így nekik akár évtizedek évszázadokig is elhúzódhat a betegség. A Mérges Siklósárkány mérge a legveszélyesebb amit az emberek ismernek, ez a sárkány az arzénes viperával vetekszik, meg a varanggyal ami tarantella pókkal keresztezett. A Sárkánykór borzasztó tünetekkel jár, köhögsz, tüsszögsz, ráz a hideg és folyik az orrod, dühös vagy és szomorú, felfordul a gyomrod, a bőröd meleg szinte kigyúl, nyelni nem tudsz ,mert a torkod összeszorul majd hamarosan holtan esel össze. És most gondoljunk bele, hogy egy sárkány több évtizedig ettől a betegségtől szenved, borzasztó lehet... a betegség amúgy van, hogy hónapokig tünet mentes.
Mérges Siklósárkány:









Mérges Siklósárkány:

Szín: Élénk/világos sárga

Fegyverek: Halálos méreg

Félelemkeltés: 9

Támadás: 9

Sebesség: 8

Méret: 1

Páncél: 15

Méreg: 15

Engedetlenség: 9

Osztály: Nano sárkány vagy Mocsár sárkány (?)


Hát akkor ennyit mára, valószínűleg lesz még egy sárkányelemzés Snoggeltog (Vagyis izé.... Karácsony! Ezaz megvan... :D) előtt addig is kitartást skacok nem kell sok a téli szünetig és a maratonig! ;) Na ölellek titeket sziasztok! 

23 megjegyzés:

  1. Szia!
    Mint minden cikked ez is fantasztikus.Én már nagyon várom az 5.évadot.Amúgy a könyvben Fogatlan milyen sárkány??

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! Köszönöm szépen! :) A könyvben Fogatlan egy Közönséges avagy Mezei sárkány bár szegénnyel elhitették, hogy egy különleges ritka Fogatlan Álmodozó... :'D

      Törlés
  2. Borzalmas dolgot olvastam a HTTYD 3-ról! Pár hete még 2018 májusát írta, most ez változott 2019 márciusára (vagy szeptemberre), mindegy a lényeg, hogy 2018-ban biztos nem lesz 3. film!!!!:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen nekem ezt tegnap este volt "szerencsém" olvasni bár én 2019.03.01. dátummal tudom fel sem merült a szeptember ahol én olvastam na meg a sztori leírását volt ugyancsak "szerencsém" elolvasni ami a várhatóan a "nesze semmi fog meg jól" vagy a "hát ez sem túl bíztató" kategóriába tartozik. :/

      Törlés
    2. Igen, miután leírtam, néztem kicsit jobban utána és a március volt mindenhol. És, hát én is olvastam, hogy azért halasszák állandóan mert a Disney mindig a sárkányok premierje után egy héttel jönne ki a saját filmjével és a DW azzal szemben esélytelennek tartja a sajátját. Gyakorlatilag nem bízik a saját filmjében. És ha abból indulok ki, hogy így sokadjára nézve a 2. filmet van 1-2 dolog ami nem igazán tetszik, kezdek félni a 3.-tól.

      Törlés
    3. Na jó most megfogalmaztam egy szép hosszú megjegyzést és aztán kitöröltem, inkább ezt a dolgot valamint erről a dologról a véleményemet és persze az infókat megosztom egy cikkben, amit úgy érzem elég hamar meg fogok írni, mert most is kavarognak az indulatok a fejemben szóval menni fog! No meg nem mindenki kutat napi szinten infóért és nem mindenki olvassa a megjegyzéseket szóval ígyis-úgyis megírom na aztán indítom a komment háborút ismét! ;) :D

      Törlés
  3. Véleményem szerint ez az "idomítatlan, ravasz pár" dolog egy kissé cliché. Meg hogy Hablaty min ügyködik, hát.... félek emiatt lesz rossz a film, nem nagyon van már eredeti ötletük.
    Amúgy a 2019-es dátum a Comcast döntése volt. Drago tökéletes idézet lenne ide "He who controls the alpha, controls them all", ez esetben a Comcast lenne a "He", gyakorlatilag van beleszólása hogy mikor jöjjön ki egy film.
    Oh, és IcelandicEel (és kis csapata?) kiszámolta mikor is jöhet ki ténylegesen a film... Felkészültetek? Oké, akkor mondom is :
    .
    ..
    ....
    .....
    2023 július 12.
    Ezt pedig az eddigi kiadási dátumok és a hátralevő évek átlagolásával kalkulálták ki.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen a sztorijával nekem is vannak ilyes féle problémáim mivel nem egyszer olvastuk vagy láttuk valahol ezt a sztori ötletet... De végülis ettől függetlenül lehet jó is kisülhet belőle. (Vagy pont, hogy nem tudja a franc már mi lesz itt...) Azért csaknem húzzák 2023-ig, legalábbis remélem nekem az összes cikk ötletem elfogy addigra. XD Még a 2019-ig megoldom na de 2023? :'D Hát ez kész röhej lenne összesen 2014-től számítva 9 évig váratni a rajongókat nagyon remélem, hogy nem... :D

      Törlés
    2. Azért ebből a pár mondatból túl sok nem derül ki. Hisz Drago-t meg sem említik, pedig állítólag visszatér. Egyébként meg ha bevállalósak lesznek és egy 12-es karikás filmet csinálnak akkor még jó lehet. Mellesleg már a Universal-lal közösen készül, tőlük pedig rossz animációt még nem láttam.

      Törlés
    3. Drago biztosan visszatér (ugyebár eredetileg ő a 3. film gonosza lett volna), elvileg sokkal "komplexebb" karakter lesz.

      Törlés
  4. Valaki azt mondja már meg nekem légyszives , hogy hány évad lesz? 6 vagy 8 mert olvastam ilyet is - olyat is?

    VálaszTörlés
  5. 6 évad lesz, a Riders/Defenders of Berkkel együtt 8.

    VálaszTörlés
  6. Akinek nem lesz elég a CN-es maraton az folytathatja a TV2-n, 27-én 18:55 Tüzes kis ajándékok (Gift of the Night Fury), 29-én 15:55 Így neveld a sárkányodat, 18:55 Sárkányok könyve, 30-a 18:55 Csonttörő sárkány legendája.

    VálaszTörlés
  7. Hali!

    Felkerült az 5. évad első része magyarul, azaz az: "Az ellenségem ellensége" címmel. Mit mondhatnék? Most kivételesen azt mondom: a szinkron nem lett annyira rossz.

    Sőt, Dani ugyan hebeg-habog, néhol gyerekes, de üvölteni azt nagyon jól tud.

    Dagur hangja, Zámbori Soma pedig már nem áll jól Dagurnak. Nincs finom hangsúlya, holott kéne, mert Dagur megváltozott húga, Heather miatt. Soma cseppet sem beszélteti őt finoman, mind inkább erélyes, és nagyon rekedt már. Inkább más hangot kellene már adni neki...

    Aztán lett egy kedvencünk, mikor is a neveket rosszul fordítják. A "changewing" nevű sárkány, ami eredetileg eddig "szárnyváltó" volt, most "váltószárny" lett...

    Blahut Viktor valóban, az angol teljes fordítását veszi ahhoz, hogy ilyen magyar nevek szülessenek. Mert a change változást jelent, a wing pedig szárnyat. Így jött ki a váltószárny.

    A kövi részben kíváncsi leszek, a barlang bontó helyett mi lesz a magyar név.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen a cikkben említett maraton előtt is volt egy maraton az 5. évadból viszont azt senki nem tudta nézni amíg iskola volt, de ma kivételesen én is meg tudtam nézni és, hát igen rosszabbra számítottam...De még így is többet vártam. (én kis maximalista xD) A hangokért sajnos nem okolhatjuk a szinkron színészeket csak is azt az embert aki ezért a felelős (sajna nem jut eszembe, hogy ezért ki is a felelős asszem szinkronrendező az a pozíció aki a színészeket "irányítja") A "Váltószárny" na ezt hagyjuk csak kiidegelem magam itt is csak annyit tudnék elmondani, hogy: Drága egyetlen "imádott" Viktorkám....nézd már meg könyörgöm az 1-2. évad fordításait LEGYÉL OLY KEDVES! A másik a Szárnyváltónak van értelme, a váltószárnynak hát nem sok... Kíváncsi leszek a leszinkronizált kisfilmekre.... mondjuk a Gift of the night fury-t lefordították Tüzes kis ajándékokra... ki nem állhatom amikor a fordítók úgy döntenek tojnak a hivatalos angol címre és neki állnak kreatívkodni...De mindegy engedjük ezt el (hiszen úgy sem tehetünk semmit -_-...) és örüljünk, hogy egyáltalán leszinkronizálják bár a nem hiszem, hogy létező kicsik miatt sem kéne így lebutítani hiszen például a "crazy" jelző egyáltalán nem durva, de az őrült fordítás helyett lüke lett, ami hát túlzottan is gyerekes...nagyon nem tetszik ez a szinkron stúdió váltás. :/

      Törlés
    2. Igen, nekem sem jönnek be a mostani magyar nevek, de valóban, nincs mit tenni. xD

      Na, azt, hogy az eredeti cím helyett, a drága magyarjaink össze-vissza fordítgatnak minden mást, végképp nincs szó. Sokszor ugyan a tartalomra illően választanak, de akkor is azt szoktam kérdezni: miért nem volt jó az eredeti?

      Én már arra a részre leszek még kíváncsi, mikor énekelniük kell a bébi gyászdal miatt... ;)

      Törlés
    3. Ebben egyet kell értsek, a Váltószárny már egy kicsit sok. Szegény Viktor biztos nem valami jó angolból.
      És akkor az most meg Gyászdal lett? Jézusisten....

      Törlés
    4. Nem, a gyászdal volt eddig az eredeti neve, az angol részek fordításai alatt, ami ezerszer jobb, mint a végzet dal, ugyanis a magyar változatban ez lett a neve a 3. részben...

      A gyászdal mindenképpen szebb, és jobban is hangzik! Viktor meg hát... jó angolból, csak ő szó szerint fordítja a neveket teljesen, ami nem mindig jó módszer. xD

      Egyébként magyar fordítással így vannak az eredeti nevek:

      Cavern Crusher = Barlang bontó
      Singetail = Perzselőfarkú
      Buffalord = Bivalyúr/ Bölényúr
      Triple strike = Tripla (hármas) csapó

      Na most, hogy ezek helyett, mit fog adni a magyar, azt nem tudom... de ezek jól hangzanak szerintem.

      Törlés
  8. Apropó! Még szintén az állításom igazolása végett, hogy a kisgyerekek miatt lett lebutítva az egész, Hablaty nem őrültnek nevezi Dagurt, hanem lükének. Holott eredeti nyelven a "crazy" őrültet jelent.

    Szóval itt is látszik, mint az írtam korábban is, hogy a kicsik miatt van teljesen lebutítva az egész sorozat... :(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak hogy a kisgyerekeket miért bántaná az "őrült"?

      Törlés
    2. Nem tudom. Semmi rossz nincs az "őrült" szóban, de Viktorék így gondolták. Gondolom ez már "durva" kifejezés lenne egy 6 évesnek, vagy nem tudom.

      Engem is zavar, elhiheted. Csak a fejemet csóválom, miközben nézem, hogy: mennyire más, és teljesen eltérő az angoltól. De, mivel kicsiknek is készült egyben, így kénytelenek vagyunk ezt elfogadni.

      Holott ez az egész Sárkány mizéria :-) minden korosztályt megcéloz, de nekem mindegy.

      Törlés
  9. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  10. Hali!

    Az 5. évad magyar részei eddig szerintem nagyon jóra sikeredtek most! :-) Dani hangja komolyodott Hablatyhoz, és így nézhetőbb lett.

    Néhol angol a szöveg, méghozzá azért, mert ki akarják vágni a gusztustalan, illetve a kézzel való "erőszakos" jeleneteket. Vagyis, amikor kézzel ütnek valakit hátba, pl.

    Ez eddig nem jutott az eszükbe, érdekes. De most jobban is teszik, hogy kivágják, legalábbis a gusztustalan dolgokat, szövegeket mindenképp! Néha már-már nekem is hányingerem szokott lenni, olyanokat tesznek be... xD

    A sárkányok neve megmaradt, egyedül a bivalyúrból lett gömb bölény, ami viszont sokkal jobb szerintem, és cukibb a sárkányhoz. :-)

    Már várom a többi részt is nagyon! ;-)

    VálaszTörlés