2016. augusztus 31., szerda

Témák, pletykák nyomában (3. rész)

                                                        Üdvözlök mindenkit!


Képtalálat a következőre: „httyd gif”

Ismét itt vagyok viszonylag rövid idő után a 3. résszel ami egyben az utolsó lesz. Mindenképp be akartam fejezni ezt a "cikk sorozatot" még ebben a hónapban, hogy a 3 rész egy helyen legyen. Szóval mire várunk még, kezdjünk is bele:

1. Téma: Skandináv mitológia


  • Ugyebár a vikingek a skandináv mitológia hívei voltak melyben több Isten is előfordul tehát ők többistenhívők voltak. 


  •  A fő Isten Odin volt, ezt a film és a sorozat is említette valamint említve volt Thor a villámok Istene, Magni az erő Istene, Loki a csínytevések Istene és Freyja a tűz Istennője.  Bár Loki történelmileg a tűz és az ármányosság Istene. Freyja pedig nem a tűz hanem a termékenység, a szépség és a szerelem Istennője. Az Isteneknél is voltak csoportok voltak az Ászok és a Vánok és az Ászok fő Istene volt Odin valamint ebbe a csoportba tartozott Thor,Magni és Loki a többit nem sorolnám fel míg a Vánokhoz tartozott Freyja. (Nem sorolom fel az összes csoportba tartozó Istent, mert a film/sorozat úgysem említi őket.)


  • A vikingek nem a pokolban és a mennyországban hittek hanem a Valhallában ami egyfajta égi palota és Ászgárdban helyezkedik el. Ahogy az már sokszor elhangzott a sorozatban ide kerülnek a hősi halált halt harcosok, de amit nem említenek, hogy csak a hősi harcosok fele jut ide, a másik fele Freyja palotájába, a Flokvangba jut. Az elesett harcosokat a Valkűrök kísérik fel a Valhallába. (Ahogy azt Bélhangos is említette a 2. filmben Pléhpofa búcsúztatásakor: "Köszöntsenek a Valkűrök és vezessenek át Odin csatamezején..." ) Majd Hermod az, aki fogadja ezeket a legkiválóbb elesett harcosokat, akik ülő helyet kapnak a Valhallában. Ezeket az elesett harcosokat egyébként einherjarnak nevezik, és amikor majd eljön a világ vége vagyis a Ragnarök, akkor Odin égi seregében fognak harcolni.


  • De kik is a Valkűrök? Nos ők Odin lányai és egyben akaratának végrehajtói is, Odin parancsára ők döntik el, hogy egy csatában ki haljon meg és ki nem. Ahogy a Nornák a sors felett rendelkeznek, úgy a Valkűröknek is ezzel hasonlatos hatalmuk van. A különbség, hogy ők csupán a hadi-sorsért felelnek, és kizárólag Mindenek Atyjának a parancsára tudják azt befolyásolni. Általában kilences csoportokban járják a világot. Egy hadakozás után a csatában elesett bátor harcosokat (einherjárokat) a Valkűrök felviszik a Valhallába és ott kiszolgálják őket étellel és itallal.

2. Téma: Rúnák

  • A rúnákat a skandinávok sok helyen és módon alkalmazták mágikus és írásos formában is, ugyanis a rúnákkal lehet jósolni, mert minden rúna egy-egy jelentéssel bír. De szolgálhattak egyszerű ajándékként is például valamilyen tárgyba mondjuk fegyverbe vésték, hogy így erősítsék a harcost aki a fegyvert forgatja.


  • A rúnákat eredetileg Odin "hozta létre". A történet úgy szól, hogy a rúnákért cserébe 9 napot kellett lógnia az Yggdrasil Világfa egyik ágán, a saját dárdájával a testében. Igen nagy ár volt, de Odin mindent megtett, hogy bölcsebb legyen.


  • A rúnák jelentése rejtély vagy titok. Az idők során több új rúna is létrejött, de én csak az idősebb Futhark-ot fogom bemutatni. (Ugyanis ez hasonlít a legjobban a HTTYD világában előfordult írásra.) Az elnevezés az első hat rúna kezdőbetűjéből áll: F (fehu) U (uruz) TH (Thurisaz) A (ansuz) R (raido) K (kenaz).

Ez az abc hasonlít legjobban a filmben/sorozatban használt írásra, de főleg az 1. és a 2. sorozat évadban használták ezt mivel a filmekben és a sorozatokban más más abc szerint írtak nem tudom miért, de a 3. évadtól megint változott kicsit a használt írás viszont ezek az eredeti rúnák vagyis az eredeti rúna írás az ezekből a betűkből áll és ha ezt valaki megtanulja akkor úgyis el tudja olvasni bármelyik sorozatbeli vagy filmbeli írást ,mert csak pár betű változik. Legalábbis én jó nagy részüket el tudom olvasni pedig csak ezt az abc ismerem. (Na meg jól jön ez a tudás a suliban is azt írok amit akarok a tanár úgysem tudja megfejteni. :'D )

3. Téma: Valóban látható volt egy Éjfúria az első filmben? 

Ezt a kérdés ez a kép vetette fel:
(Nem tudom mennyire látszik próbáltam a legnagyobb méretben megmutatni, amúgy a képet nem én csináltam csak találtam.)

Szóval kezdjünk is bele, a képen tényleg úgy látszik mintha egy Éjfúria repülne mivel a szárnya hosszabbnak és egyedibbnek tűnik, mint a többinek vagyis nem lehet tisztán megmondani milyen sárkány az. Mert például a kicsit alatta levő sárkány egyértelműen egy Sikló látszik a szárnya formáján, a Gronkeleket is nagyon könnyű felismerni és a Szörnyennagy Rémségeket is, mert azok formája teljesen lapos. Viszont mi van a Cipzárhátakkal? Bizony nekik van ilyen alakjuk csak a fejük nem látszik, mert egy vonalban van a testükkel. Nem akarom megszámolni hányszor tekertem vissza ezt a részt, de ott tisztán látszik, hogy a farkán az nem farok lapát hanem a 2 farka tűnik úgy mintha az lenne. Szóval rejtély megoldva az egy Cipzárhát a képen. 

4. Téma: Drago köpenye





(Ezeket a képet is próbáltam a lehető legnagyobba tenni, hogy lássátok.)

Na igen Drago köpenyéről sok sok pletyka terjeng valaki szerint jakbőr valaki szerint Éjfúria bőr és vannak olyanok is akik szerint valami fekete sárkány bőre, de attól még nem 100%-osan csak Éjfúria lehet.

Akkor kezdjük a selejtezést:


  1. Nem lehet jak bőr hiszen az nem pikkelyes és nem tűzálló azt hiszem ezzel ki lett ez magyarázva.
  2. Azért nem sok sárkány van ami fekete, vannak az Éjjeli rémek amik olyan kicsik, hogy egy év ezred lenne a sok kicsi Éjjeli rém lenyúzott bőréből összevarrni egy egész köpenyt, na meg nekik nincsenek ekkora pikkelyeik. Van még a Kard tolvaj amit szintén kizárnék, hiába fekete, de a bőre mágneses szóval Drago már rég kardokkal és buzogányokkal lenne beborítva. Hirtelen nem jut eszembe több fekete sárkány persze mondhatnánk, hogy van fekete Gronkel vagy fekete Sikló és stb. stb. csak, hogy erre még nem láttunk szemmel látható bizonyítékot, hogy létezik fekete szín ezekből vagy bármelyik más fajból.
  3. Mindenkinek az Éjfúria a legkézenfekvőbb megoldás hiszen ha valaki megkérdezi melyik az a fekete sárkány? Mit vágsz rá? Igen azt, hogy Éjfúria és a pikkelyek formája is igen hasonlít a bőrükre viszont a köpenyt egész végig sok-sok pikkely borítja viszont az egész Éjfúriát nem.
Látszik, hogy csak a fülük,lábuk és a pofájuk nagy részét borítja pikkely. (Igen pofájuk, mert az állatoknak az van nem pedig arcuk csak mielőtt bunkónak néznétek. :D ) Szóval, HA Éjfúria bőr is nem tudom Drago honnan szerezte azt a sok pikkelyt róluk, mert nekik nincs annyi. DE én azt mondanám a DW is Éjfúria bőrre akart utalni hiszen minden sárkány bőr tűzálló és ha fekete a bőr akkor mindenkinek az Éjfúria jut az eszébe. És emlékeztek mit mondott Hablaty? "Még az is lehet, hogy találunk egy másik Éjfúriát...az nagy dolog lenne." Értitek? Nagy dolog, és a 3. filmben nagy dolognak kell történnie olyannak ami falhoz vágja a közönséget olyannak amitől két méterre leesik az állunk vagyis emlékezetesnek kell lennie hiszen a trilógia befejező része úgyhogy nagy dobásra készülnek, és gyanús volt Hablaty utalása is. Szóval szerintem kihangsúlyozom SZERINTEM számíthatunk egy vagy több Éjfúria érkezésére a 3. filmben. (Ki kell hangsúlyozni, mert aztán valaki aki nem veszi a lapot a torkomnak esik, hogy mégis miből képzelem én ezt meg, hogy mutassam a hivatalos forrást meg stb. erre meg nem vagyok kíváncsi szóval csak szerintem ez a saját véleményem, úgyhogy akár tévedhetek is.)



Nekem ennyi jutott eszembe így a köpenyről, de nem csak ez készült sárkány bőrből:

Képtalálat a következőre: „httyd 2 drago”
Drago minden egyes ruhadarabja abból van, láthatunk Gronkel vagy lehet inkább Forróköpet (Hotburple) bőrt is és már megint a fekete bőrt csak sokkal kisebb pikkelyekkel. Azt hiszem erről ugyanaz a véleményem, mint a köpenyről. És gondoljatok bele, minden helyen ahol lehet a DW azt hangoztatja, hogy az Éjfúria az egyik legritkább faj és, hogy TALÁN Fogatlan az utolsó példány. Vagyis valaminek vagy valakinek köze van a faj állítólagos kipusztulásához, és ez a valaki vagy valami Drago és az ő serege vagy sárkánya, így lehetne a legjobban megmagyarázni azt, hogy TALÁN miért van Éjfúria bőrből a ruházata nagy része és, hogy miért vannak olyan kevesen vagy egyedül Fogatlan személyében. Bár szerintem egy ember legyen akármilyen elvetemült és legyen akármekkora serege és sárkánya nem tudja a világ összes Éjfúriáját begyűjteni és lekaszabolni csak úgy, amúgy annyi esze lehetett volna, ha már Éjfúriákat talált, hogy a seregébe állítja őket bár Fogatlan példáján okulva az idősebb példányok TALÁN segítség nélkül is képesek ellenállni és akkor már érthető, hogy miért is lettek lekaszabolva, (már ha le lettek) DE érdekes kissé, hogy Fogatlan konkrétan egyedül egy lövéssel kis szeppent nyuszivá tette a Gnúvadot (persze a többi sárkány segítségével) akkor erre nem volt képes egy hordányi Éjfúra?! Ez azért kijelenthetjük, hogy LEHETETLENNEK hangzik, mert mindenképp több példányból áll a köpeny szóval több Éjfúriára bukkanhatott vagy random ilyen sárkányokba ütközött vadászata során vagy mi a franc??? És oké az idősebb példányok talán segítség nélkül ellent álltak, de léteznek fiatalabbak is mondjuk fiókák vagy 10-15 éves egyedek vagy 20 akiknek csak segítséggel megy az ellenállás na őket simán maga mellé állíthatta volna és akkor látnunk kellett volna a seregében is, de nem láttunk. és akkor felmerül a kérdés Fogatlan, hogy a péksütibe úszhatta meg?! Hát DreamWorks ez az egész nem tudok jobbat mondani FUCK LOGIC!!! Kíváncsi leszek, hogy is akarják ezt megmagyarázni már ha meg akarják magyarázni a 3. filmben remélem nem olyan Valkásan akarják, mert az aztán maga volt a logika meg is lett magyarázva meg nem is, egy akkora ürességet hagyott a nézőben ez a kérdés, hogy az nem igaz.

Azt hiszem mindent leírtam amit lényegesnek tartottam most már csak ismételni tudnám a szavaim. Remélem tetszett ez a rész is és, hogy érdekesnek találtátok amúgy a Skandináv mitológiás résznek és a rúnásnak a forrása ez a honlap: http://skandinav-mitologia.hu Úgyhogy ha többet szeretnétek tudni a rúnákról vagy a jóslásukról esetleg az Istenekről mítoszokról akkor a honlapon mindent megtaláltok, én is gyakran olvasgatom, mert igazán érdekes. 

(Gondoltam azért is rakom be a honlap linkjét, mert kötelességemnek éreztem hiszen, ha valamit valahonnan írunk és nem saját kútfőből annak illik kirakni az eredeti forrását nem saját magunk álltal írottnak feltüntetni, mert az nagy bunkóság. Én is elmondom, hogy a sárkányok jellemzését a hivatalos oldalról a Dragonpediáról illetve a How To Train Your Dragon wikia oldalról fordítom le magyarra s persze hozzáteszem a saját véleményem és észrevételeimet.)

Szomorú, hogy ez a nyár utolsó napja,de azért reménykedem, hogy ez a cikk jobbá tette az utolsó napot. ;)

Ha bármi véleményetek vagy észrevételetek van azt írjátok meg megjegyzésben hiszen szeretek olvasgatni, a legközelebbi viszont olvasásra!

Képtalálat a következőre: „httyd gif”

38 megjegyzés:

  1. Fekete még a Cavern Crasher is, talán az is van köztük. (Az ilyen-olyan ruhadarabok közt)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Tényleg! Köszi ez tényleg nem jutott eszembe... :)

      Törlés
    2. De a cavern crasherben van sárga is én nekik nincs pikkelyük...ők olyan nyálkásak mint a szalamandrák

      Törlés
  2. Szia Adri!

    Például az ölvész is fekete, de azt hiszem hogy nincs pikkelye. Most vettem észre hogy az előző cikk címét elrontottad. Kihagytál egy k-t ;) Azt írtad, hogy Témák, pletyák nyomában (2. rész)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És tényleeeg! Hopsz... :'D Köszi,hogy szóltál javítom. :)

      Törlés
  3. Éppen most néztem meg azt a jelenetet amikor Drákó "elveszi" kampót Takonypóctól és egy pillanat erejéig mintha a köpenyen egy Éjfúria taralya lett volna látható...végig a köpenyen...nem tudtam képet csinálni mert sajnos szinte csak egy pillanat erelyéig lehet látni

    VálaszTörlés
  4. Éppen most néztem meg azt a jelenetet amikor Drákó "elveszi" kampót Takonypóctól és egy pillanat erejéig mintha a köpenyen egy Éjfúria taralya lett volna látható...végig a köpenyen...nem tudtam képet csinálni mert sajnos szinte csak egy pillanat erelyéig lehet látni

    VálaszTörlés
  5. Kedves Adrienn, tudom hogy ez most nem ide tartozik, de kérdezni szeretnék valamit.
    Szóval néztem a sorozatot, és elértem az 5. évadhoz. eddig nagyon tetszett a sorozat, vicces, minden, de úgy érzem, hogy az 5. évad (eddig első 3 részét láttam) eléggé el van rontva :/ pl. legnagyobb bajom, 1. részben olyan nyominak vanbeállítva szegény Hablaty is! Neked mi a véleményed erről? Előre is köszi! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az első részben Dagur volt a főszereplő a másodikban Takonypóc a harmadikban pedig Halvér. És ezért tűnhet nyominak mert nem körülötte forgott a világ :)

      Törlés
    2. Lehet, de pl. az 1. részben is olyan nyomin viselkedett, folyton Dagurnak kellett őt megmentenie, ez szerintem nem Hablatyra vall :/

      Törlés
    3. Szerintem nem lett Hablaty "nyomi"... Nekem az az egyik kedvenc részem, pl.: SZERINTEM Teljesen jó kontrasztot ad, Hablaty és a Jóvá lett Dagur viselkedése... a rész nézése közben (Dagurhoz képest) egy vérszomjas szörnynek éreztem Hablatyot (és magamat is, ugyanis már a végén a hajamat téptem, hogy mikor esik Hablaty már végre neki Dagurnak) No és az amikor Dagur a folyónál beszél Hablatynak a bosszú értelmetlenségéről... wow! Congratulation Netflix... Congratulation!

      Törlés
    4. ja, de szerintem az az egész rész nem Hablatyra vallt :/ Hablaty nem úgy viselkedett volna szerintem. egyébként, most ugye (nemtudom miért itt kérdezem XD) majd a 6. évadban fog folytatódni az 5. évad 13. része? Gondolom nem lesz 14. rész X"DD (ötletem sincs komolya miért itt kérdezem) Vagy már esetleg angolul kijött valamennyi a 6. évadból?

      Törlés
    5. Hát én a másik névtelennel értek egyet ahogy már írtam. Valószínűleg a 6. évad első része lesz a folytatás ami január környékén fog kijönni.
      Hát én nem is tudom hogy mit gondoltam/éreztem mikor először néztem mert az nem most volt. De én gondoltam már korábban arra hogy Dagur előbb vagy utóbb jó lesz. És én még mindig jobban megbízok benne mint Hangában.mert Dagur nem titkolózik, nem rejtélyes egyszerűen csak tébolyult :)

      Törlés
    6. Hát igen :) Bírtam Dagurt és haragudtam Hablatyékra mikor nem hittek neki -.- De hát igen, meg kellett tenniük, hiszen a 2. filmben nincs már Dagur, le kellett passzolni szegényt :c Amúgy én Hangát (FŐLEG A MAGYAR SZINKRONT .-. legszívesebben agyoncsapnám... HÁROMSZOR) kifejezetten utálom :/ Olyan kiszámíthatatlan meg... ehh... ilyen kis menőző, erősnek hiszi magát, lehet az de igazából csak valami érzékeny r*banc -.- (bocsi nagyon utálom őt :PPP)

      Törlés
  6. Szia! Sajnos erről nem igazán tudok véleményt nyílvánítani,mert nem láttam még a legújabb édadot. :/ A régieket meg nagyon régen láttam már de amint tapasztalatot szerzek e téren azt megírom. :)

    VálaszTörlés
  7. Nekem igazabol az az éjfúria dorgo dobnak tunik

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon jó volt . Remélem hamarosan jön a következő. Mert nagyon jó ez a blog .

    VálaszTörlés
  9. Ezazzzzzzz! Kijött az első új rész :)

    VálaszTörlés
  10. OMG NÉVTELEN ÉN MEGÖLLEK MA MÁR NEM TUDOM MEGNÉZNI ÉS HOLNAP VÉGIG EZEN FOGOK ZSONGANI MÉG HAZA NEM ÉREK :"DD de om de váromh megnézhessem holnap*p* (amugy ne vedd komolyan X"D nem akarlak megbántani v. ilyesmi)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hétköznaponként 13:10-kor adják

      Törlés
    2. Meg akkor még sosem vagyok itthon...

      Törlés
    3. Uhh, na várj, fent van már neten? Mert én mindg ott nézem, azt sem tudom nagyon, hogy melyik adón van :/ (CN?)

      Törlés
    4. Igen ott. Az első már fent van.

      Törlés
    5. Ezt meg most mégis milyen logika alapján adják le
      ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????Először az első aztán a negyedik utána a harmadik ??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
      Most mivan? Valaki magyarázza már meg nekem. Köszönöm előre is.

      Törlés
  11. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  12. Sziasztok! Én még új vagyok itt, még csak most írok először, de nagyon sok érdekes dolog van, amiket én is

    megjegyeznék, és szólnék nektek pár dologról. :-)

    VálaszTörlés
  13. Galambos Bernadett vagyok (de csak Betti), 28 éves, és imádom az "Így neveld a sárkányodat 1-2-őt" és a

    hozzájuk tartozó sorozatot! Adnék nektek egy kis infót, mert én angolul nézem, és egész jól tudok angolul,
    így a részek 3/4-ét értem is. :-)

    VálaszTörlés
  14. Szóval, kezdeném azzal, hogy a következő 13 rész címei, azaz a 27-39-ig, azok ezek lennének, és
    én már láttam is őket.

    1. Enemy of My Enemy
    2. Crash Course
    3. Follow the Leader
    4. Turn and Burn
    5. Buffalord Soldier
    6. A Grim Retreat
    7. To Heather or Not to Heather
    8. Stryke Out
    9. Tone Death
    10. Between a Rock and a Hard Place
    11. Family on the Edge
    12. Last Auction Heroes
    13. Defenders of the Wing, Part 1

    VálaszTörlés
  15. Nos, akkor egy kis infó ezekről, röviden elmondom a tartalmukat, úgyhogy SPOILER VESZÉLY!! aki
    nem látta, az ne olvassa még el, ha nem akarja!

    1. Dagur visszajön, mert Hangát akarja visszakapni, aki is a húga, mint tudjuk. Segít Hablatynak és Fogatlannak.

    2. Egy új sárkány faj jelenik meg a Barlangbontó (Cavern Crusher), aki a Tűzféreg királynő kicsinyeit akarja

    megenni, és Takonypóc és Kampó segítenek védeni a fészket.

    3. Halvérra bízza Hablaty a sziget védelmét, de ő erre képtelen, így ezt be kell bizonyítania.
    Albínó éjjeli rémek jelennek meg, akik nem akarják Halvért kiengedni, de végül sikerül a
    csapatnak kihozni őt.

    4. Pléhpofa elküldi Takonypóc apját, Modorgócot, mert már nagyon elege van belőle, de 1 hónap után
    sem jött vissza, így elmennek a szigetükre. Ott szintén egy új sárkány jelenik meg a Perzselő farkú (Singetail).
    Jóra fordul minden a végén. :-)

    5. Astrid egy halálos beteggel teli hajóra bukkan, ahol hozzáér az egyik, és elkapja. Ez a betegség "Odin ostora"

    néven ismert, és a Bölényúr (Buffalord) nevű sárkánynak van ellenszere rá. (Ez a rész tele van Hicstrid

    jelenetekkel, aki szereti :-) )

    6. Itt vakációzni megy a csapat, mert Hablaty eléggé zsarnok velük, és fáradtak. A Grimora nevű pióca lény

    támadja meg a sárkányokat, miután a vízben voltak, amitől megvesznek. A végén Fafej jön rá, hogy a só a

    megoldás.

    7. Halvér szerelmes Hangába, így levelezik vele titokban. A többiek fülébe jut, egy meghívják Hangát Peremre,

    ahol is ténylegesen a csapat tagjává avatják.

    8. Hablaty és Fogatlan csapdába esnek, és egy római Colosseumhoz hasonló arénában találják magukat.
    Itt az új sárkány, a Tripla Csapó (Triple Strike) lesz az egyik legerősebb ellenfél, de sikerül kiszabadulniuk.

    9. Ebben a részben egy bébi Gyászdal sárkányra kell vigyázniuk a srácoknak. Énekelniük kell neki, amire
    Hanga jön rá. Szép hangjuk van, de szerintem Takonypóc angol ének hangja a legjobb!

    10. Itt Halvér, és Hablaty felfedezi azt a szigetet, ahol a katasztrofális rengőket arra tartják, hogy falakat

    romboljanak. A többiek eközben rájönnek, hogy Viggo a márványt használja a legjobb kőépítménynek, ami

    sárkánybiztos.

    11. Dagur visszajön Peremre, ahol is arra kéri Hablatyot, hogy tanítsa meg őt is a sárkánylovaglásra,
    de mindezt Hanga tudta nélkül. Találkozni fognak, és a végén Dagur hősies halált hal, mert tudja, hogy csapda,

    ami Hablatyékra várt volna. (De szerintem nem halt meg, csak azt keltették)

    12. Ebben pedig be kell épülniük a srácoknak Viggo seregébe. Takonypócot használják erre, csupa arany

    kinézettel. Mivel aukció van, így nem hagyhatják, hogy a sárkányokat eladják. Bélhangos ekkor találkozik

    Morgával, aki a sárkánya a 2. filmben.

    13. Ez a rész durva. Hablatynak Viggo ajánlatot tesz, miszerint húzzák meg a térfeleket. Hablaty ennek bedől (elég

    ostobán), és a szigeten, ahová mennek el is fogják őket. A szárnyak védelmezőinek királynője, Mala, azt állítja,

    hogy csapatunk sárkányvadászok, így be kell bizonyítani az igazukat. Sikerül, de Astrid egy nyílvesszőt talál a

    vulkánban, ami a vadászoké. Mala királynő elveszíti a bizalmát, és fegyvert fog Hablatyra,
    ezzel a mondattal zárva: "Mondtam, hogy én magam foglak megölni"

    VálaszTörlés
  16. Röviden ennyi. :-) Jóval előrébb járok már, és nagyon sok mindenben egyet kell értsek veled, Adri. Remélem,

    szólíthatlak így. :-) Sok-sok negatív jellemzi ezt a sorozatot, nekem is lennének megjegyzéseim, a magyar szinkron

    pedig egyenesen BORZASZTÓ!!! XD

    VálaszTörlés
  17. Még jó, hogy tudok angolul, így nyugodtan mondhatom, hogy a fordítás: POCSÉK! A-ból B-re fordította a magyar,

    ami miatt igen sok lehet a félreértés, és az ember a hülyeséget tanulja meg, ha magyarul nézi, és nem látja az

    eredetit! Erre a legjobb példám, az az első 13 részből, a 6. rész. Mikor Gustav visszajön. Ott van az ikreknél is,

    miszerint a magyar ezt mondja, vagy legalábbis nagyjából:

    Fafej: "Mit keres itt? Zavar, hogy ennyit beszél."
    Kőfej: "Ja, be nem áll a szája."

    Ehhez képest az angol mit mond? Megmondom:

    Fafej: "Mit hisz ez? Bármi is legyen az, nem vásárolok tőle semmit."
    Kőfej: Ja, nem kellenek a sütijeid!"

    VálaszTörlés
  18. Bemelegítőnek ennyit. És még sok minden más is van, amit majd szóvá fogok tenni, de most dolgozom a

    munkahelyen, így majd később írok! Remélem, nem fogtok kitagadni a beszélgetésekből. :-)

    Még valami! Ha valaki személyesen is kérdezne, de nem szeretné, hogy itt lássák, nyugodtan írjatok erre
    az e-mail címemre:

    kamelotroy@hotmail.com

    Köszönöm!

    Sziasztok!
    Betti

    VálaszTörlés
  19. Sziasztok!

    Erre az e-mail címemre is írhattok:
    freedomcall.beyond@gmail.com

    Üdv.
    Betti

    VálaszTörlés
  20. Sziasztok!

    Jó lett a cikk, mindenben egyet értek veled! Szerintem nem lehet éffúria bőr, ami Drago köpenyét illeti. Mint azt írtad, az éjfúria, az egyik legritkább és legügyesebb sárkány. Nem olyan kis valami amit bármi féle jött-ment lelőhet. ( Hablatynak megbocsájtjuk XD) Ráadásul a pikkely sem egyezik, szóval szerintem ez egy új sárkány (vagy egy ismeretlen árnyalata egy régi sárkánynak) lesz. Amúgy interneten olvastam egy cikket, amiben a rendező azt mondta a filmben Fogatlan nagyobb hangsúlyt fog kapni, ráadásul a film egyes jelenetei a múltban fognak játszódni. Talán ez azt jelenti, hogy fény derül az jfúriák titkára.

    VálaszTörlés