2016. augusztus 8., hétfő

Témák,pletykák nyomában (1. rész)

Na sziasztok!

Igen újra itt vagyok, méghozzá egy elég különleges cikkel amilyen azt hiszem még sosem volt. Minden létező érdekes dologról szó lesz ami a HTTYD világához kapcsolható. Szó lesz itt sárkányok koráról, éjfúria méretekről, sárkány csapdászok írásáról,sorozat évad számozásairól, és sok másról ami nem biztos, hogy belefér egy cikkbe. :D

Az előző cikknél rengeteg megjegyzés érkezett nem is tudom mikor volt ennyi utoljára! Félre értés ne essék én ennek nagyon örülök, hogy ilyen aktívak vagytok és egyes emberek ilyen jól kijönnek a másikkal és beszélgetnek, különösen jól esett amikor valaki azt írta, hogy mindig nagy örömmel jön fel a blogra, ez elképesztően jól esik, hogy sikerült egy olyan "közösséget" létrehoznom ami sok embert összeköt. Jó persze vannak veszekedések, nem csak köztetek valamikor még én is összeveszek valakivel, de hát hol nincsenek összetűzések?! Valamelyik jogos valamelyik alaptalan, de úgy vettem észre ezeket mindig sikerült megoldani. De kezdjünk is bele:

1. Téma: Sárkányok kora

Akkor első körben sokakat érdekel meddig él egy sárkány vagy 1 emberi év az hány sárkány év, hiszen tudjuk nem ugyanúgy számítanak a két fajnál az évek. Csak úgy, mint a kutya és ember között. Csak itt bonyolultabb a helyzet, még a kutyáknál 1 emberi év 7 évnek felel meg kutya évben (Kivéve az első évet, mert az nekik duplán számít. Vagyis, ha van egy kutyám és 1 éves lesz ember évben akkor az kutya évben már 14 ,viszont ha már 2 éves lesz akkor nem újabb 14-et adok hozzá hanem már csak 7-et.) addig a sárkányoknál nem lehet pontosan megmondani...mutatom is a képet:



Szóval igen, láthatólag bonyolultabb a számítása.... Én nem is próbálom kibogarászni hány sárkány év egyetlen ember év, mert a váltó szám változik, de ha valaki meg tudja mondani akkor örülök én sosem voltam otthon a matematikában...
De akkor nézzük csak Fogatlan hány éves is? Valka azt mondta egyidős Hablattyal tehát ő is 20, de vajon sárkány évben 20 azaz ember évben 70 vagy ember évben 20 ami sárkány évben 17....hmm? Ti, hogy gondoljátok? :)

És tudjátok sokak elkezdték mondani, hogyha ESETLEG Fogatlan meghal a 3. részben akkor tuti az öregség miatt vagy egy csatában bukik el stb. stb... Na az öregséget ki is lehet zárni, mert egy Éjfúria 300 évig él (legalábbis én így tudom) teljesen mindegy, hogy ez sárkány évben vagy ember évben 300, mert az egyik alapján 17 a másik alapján 70 tehát marha messze van még a 300-tól...

(Persze nem állítom, hogy ez a kép pontosan az igazságot mutatja, viszont ez az egyetlen kép ami valamennyire is foglalkozik ezzel a témával.)


2. Téma: Sárkány méretek

Mint tudjuk minden sárkány fióka korától kezdve nő és nő, addig a szintig amíg teljesen fel nem nő, el nem éri a kifejlett méretét. Ezt nem minden sárkánynál lehet tudni meddig nő, azt is nehéz megállapítani hány évig tart ez a növekedés, hiszen szembetűnőleg nem nőnek sokat az évek elmúlásával.



Tehát a kép alapján Fogatlan most a kifejlett tehát a felnőtt (Adult) szinten van. Vagyis a sárkányok olyan 20 éves korukra elérik a kifejlett méretüket ahogyan az emberek is. És akkor azt kérditek miért van még nagyobb szint? Azért, mert az "Elder" az azt jelenti, hogy "Idősebb" gondolom akkor lesznek ekkorák, hogyha elég idősek lesznek most mondok egy random példát 225 évesek. Az "Ancient" pedig "Ősi" vagyis gondolom a régi Éjfúriák nőttek ekkorára, de változik a világ így a sárkányok és az emberek méretei is. Hiszen nézzétek csak a vikingeket átlag méret volt a 200 cm most meg valami hatalmas embernek számít a 200 cm-es vagy több pedig akkoriban ez teljesen normális volt.



3. Téma: Sárkány csapdászok írása

Biztos sokakat érdekelt amikor néztétek a sorozatot, hogy ezek mik a ketreceken:

Nos ez is egy írás fajta ahogy minden másik is, és, hogy például mi van Asztrid alatt a vasba vésve? Hát ez: OVER amit szerintem mindenki tud, hogy mit jelent, és ezt honnét tudom? Onnan, mint minden mást is az internet csodálatos bugyraiból. :D

A betűk amit a sorozatban használnak azoknak majdnem mindegyike megtalálható ebben az abc-ben.

4. Téma: Sorozat évadok számozásai

Gyerekek, én nem azt mondtam mikor írtam a sorozat évad számozásait, hogy az totáltuti biztosan úgy van, mert én azt mondtam és kész. Mindenki máshogy számolja őket, az angol oldalak mikor még csak a 3. évad indult el azt mondták összesen 2 új évad lesz amik 26 részesek ez így is volt amíg ketté nem szedték 13-13 részre a 3. évadot ekkor kezdődtek a bonyodalmak a számozásokkal. Nos én maradtam az eredeti tervnél vagyis, hogy én így számítom az évadokat:

1. Évad: Sárkányok: A Hibbant-sziget harcosai (20 rész)

2. Évad: Sárkányok: A Hibbant-sziget védelmezői (20 rész)

3. Évad: Sárkányok: Irány az Ismeretlen! (26 rész)

4. Évad: Sárkányok irány az Ismeretlen! (26 rész)


Tehát, ha úgy nézzük ahogy én számolom akkor most a 4. évad második 13 felét várjuk, mert az első fele nem rég jött ki. Vagyis én úgy gondolom, hogy ezek a 13 részek nem külön évadok, hiszen azért szedték szét az évadok részeit, hogy  több ideig lehessen nézni a sorozatot ne nézzük meg az egész évadot rögtön hanem fél évenként csak 13 részt így tartják fent a fanok érdeklődését a 3. filmig. (Gondoljatok bele a 2. évadot (Sárkányok: A Hibbant-sziget védelmezői) is ketté választották hiszen nálunk csak 9 részt adtak le a 20-ból emlékszem, mert a 9. rész tudom, hogy a "Félelem fénye" volt ennyi erővel akkor az a 9 rész is egy külön évad?! Hát marhára nem, akkor is tudták, hogy nem ezért lett ketté választva akkor most miért hiszik azt, hogy külön évadok a 13-13 részek?! Atom logika...) De mivel ezzel az elválasztással borult a bili így egyes oldalak fogták magukat és átszámozták az évadokat mondván, hogy a 13 rész az egy évad tehát mások így számolják az évadokat:

1. Évad: Sárkányok: A Hibbant-sziget harcosai (20 rész)

2. Évad: Sárkányok: A Hibbant-sziget védelmezői (20 rész)

3. Évad: Sárkányok: Irány az Ismeretlen! (13 rész)

4. Évad: Sárkányok irány az Ismeretlen! (13 rész)


5. Évad: Sárkányok irány az Ismeretlen! (13 rész)

6. Évad: Sárkányok irány az Ismeretlen! (13 rész)


Most úgy őszintén nem fura kissé, hogy az első 2 évad 20 részes külön címmel a többi meg csak 13 és mindnek ugyanaz a címe?! Mert ha még 2 évadnak ugyanaz a címe azt mondom oké na de, hogy 4-nek ugyanaz az már fura és bosszantó. Mások azért mondják a 13 részeket külön-külön évadnak, mert azt mondják, hogy sok idő telik el a 13 részek között, de ez nem igaz, mert nem mindegyik között telik el annyi idő, hogy külön évadnak számítson.

Tehát skacok számolhatjátok úgy ahogy én, de úgy is ahogy mások ebbe nem szólok bele, hiszen nem kell velem egyet érteni ez az én külön véleményem amin semmi sem fog változtatni (mert ilyen kis makacs vagyok :3 ), de egy valamit kérek....ne mondjátok, hogy a blog írja rosszul a számozásokat, mert értelemszerűen az van a blogban amit a blog írója gondol ez mindenhol így, van szóval itt is. (Azért mondom, mert az előző cikk alatt felmerült, hogy valaki azt mondta a blog számozza rosszul, nos erről mint már ecseteltem is szó sincs.)

Szóval végezetül remélem tetszett nektek ez a kis különlegesebb cikk lett volna még mit bele raknom (Pl: Egyes sárkányok súlya. ,Valóban egy éjfúria volt látható az 1. film egyik jelenetében?,Hogyan és mikkel is írnak a vikingek a filmekben, sorozatokban?) de úgy nagyon hosszú lett volna szóval, ha érdekelnek titeket a kimaradt témák akkor írjátok meg megjegyzésben, hogy szeretnétek-e második részt ebből a cikkből. ;)

(Még egyszer leírom csak, hogy véletlenül se legyen veszekedés, NEM KELL úgy számolni ahogy én és NEM KELL kijavítani a tudásom a sorozat számozásairól, mert úgy is a magam feje után fogok menni és úgy is úgy számolom ahogy én szeretném, lehet velem egyetérteni, de lehet nem, ezt nem szabhatom meg nektek, de nem is akarom. Minden másban ami ebben a cikkben még előfordult szívesen olvasom a véleményeiteket hátha tévedtem valami kapcsán. Nyílván akinek nem inge ne vegye magára ezeket.) 

A legközelebbi viszont olvasásra! ;)


50 megjegyzés:

  1. Jó lett! :D Látom,jót tett neked az a kis filózás Skype-on! :D ^^

    VálaszTörlés
  2. Szia! :D Szerintem érdekes volt és én szeretném, ha a kimaradt dolgokra is kitérnél majd még! Ezek olyan dolgok, amik engem is pont elgondolkodtattak xd Főleg a sárkányévek számítása.
    Egyébként én egyet értek veled, estembe se jutott, hogy esetleg szét kéne szedni még akkor 6 évadra az egészet, nekem furcsa lenne. De ez magán vélemény :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia! ^_^ Örülök, ha tetszett és sikerült olyan témákat bele tennem amik érdekelnek. :) És hát igen ezek a számozások az évaddal kapcsolatban kicsit furcsák számomra, de igen ahogy mondtad ez magán vélemény. ;)

      Törlés
  3. Szia!
    Nos, ezeken a sárkányéveken én is elfilóztam már, szegény szüleimnek most előadást tartottam az ötleteimből, és néhány dolgot kikövetkeztettem. Ugye elvileg 20 ember év megegyezik 17 sárkányévvel, 20 sárkányév meg 70 emberévvel (meg fogok zavarodni ettől XD). Akárhogy nézem, nagyon fura ez a folytonos változás, de mégis van benne rendszer, de én arra tenném a voksomat, hogy Fogatlan 17 (sárkány)éves. Először is azért, mert ránézésre még növésben van, hiszen a második filmre jelentek meg azok a tarajkái az állán, meg a homlokán is változott (jobban kinőtt). Meg ha jól láttam a feje is arányaiban nagyobb lett a szeméhez képest (ezt nem tudom mennyire érthető XD az első filmben a szeme nagyobbnak tűnt a testéhez képest, a másodikban kisebbnek, mivel ugye nőtt valamennyit). Lehet, hogy nem jó az ötlet, de én erre jutottam :D

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen én is így gondolom, mármint, hogy Fogatlan inkább 17 sárkány éves, mint 20, mert ha jobban átgondoljuk egy 70 éves ember már sehova nem fejlődik nem lesz magasabb és stb. míg a 17 még növésben van és változik. (Érdekes erre most jöttem rá...na mindegy. :'D ) És nincs olyan, hogy nem jó ötlet, minden ötletben van valami ami jóvá teszi. ;)

      Törlés
    2. Köszi ^^ Örülök, hogy valamit most kicsit alátámasztottam :D meg egy 70 éves már nem is annyira élénk és fitt, na meg játékos (kivéve drága jó mamámat, aki szintén HTTYD fan 76 évesen), fogi meg folyton pörög, le se lehet csapni szerintem XD

      Törlés
    3. Sziasztok!

      Tegnap este kiszámolgattam pár dolgot mert még nem volt fent a 11. rész.

      Na elvileg 1 ember év alatt 5 sárkény évet öregszik. Tehát 0-5 sárkány évig 73 embernapot öregszik 1 sárkány év alatt. (nem tudom hogy érthető e így)
      5-7 s.é. alatt s. évente 182,5 embernapot.
      7-10 s. é. alatt s. évente 121,66666667 embernapot.
      10-12 s. é. alatt s. évente 182,5 embernapot.
      12-15 s. é. alatt s. évente 121,66666667 embernapot.
      Ekkor telt el 5 emberév és 15 sárkányéves. Most jön a váltás.
      5-10 emberév alatt mindössze 1 sárkányévet öregszik ami azt jelenti hogy 1 ember évente 73 sárkánynapot.
      10-20 e. é. alatt évente 36,5 sárkánynapot öregszik.
      20-40 e. é. alatt évente 18,25 sárkánynapot.
      40-60 e. é. alatt évente 18,25 sárkánynapot.
      60-70 e. é. alatt évente 36,5 sárkánynapot.
      70-75 e. é. alatt évente 73 sárkánynapot.
      Remélem érthető.

      A többi attól függ hogy hogyan megy tovább a számozás.

      1. verzió
      80 hy = 22 dy
      85 hy = 23 dy
      90 hy = 24 dy
      És így tovább.

      2. Ismétlődhet a 20 hy = 17 dy -től.

      3. Ismétlődhet az elejétől.

      4. Ismétlődhet a 1 hy = 5 dy -től 10 hy = 16 dy -ig.

      5. Lehet teljesen más is :)

      Törlés
    4. Az igen! O_O Jó sok szabad időd lehetett. :D Nekem se képességem se türelmem nem lett volna ezt így kiszámolni, gratulálok és köszönjük az infót! ;)

      Törlés
    5. Szívesen :)
      Igazából nem volt sok idő. Ábrázoltam egy grafikonon és adta is a megoldást. A számológép meg szerencsére kéznél volt. Így tévézés közbe meg is csináltam.
      Türelmed mikor lesz a következő cikkhez?

      Törlés
  4. == IGEN MOST IS ÉN, AKI ESETLEG NEM AKARJA ELOLVASNI, GÖRGESSEN TOVÁBB ==

    Kezdjük az eső témánál 😲
    A sárkánykoros kép max egy fan teória, mivel semmilyen más formában nincs fent a neten, és a készítők sem tesznek róla említést.

    Az Éjfúria méretéről; Fogatlan egy , legnagyobb valószínűséggel, kifejlett sárkány, és csak 26 láb (7.92m) hosszú. Nem valószínű hogy már sokat nőne, kivéve ha Titán lesz (valamikor).

    A sorozat számozása. Hát, erről már vitáztunk, de 13 epizód igenis egy évadnak számít. Valamiért senki sem veszi figyelembe hogy az első 2 évadot és a RTTE-t KÉT KÜLÖN stúdió készíti, ezért semmi köze a Riders/Defenders of Berk-nek a RTTE számozásához. Ha Art és Doug 13 epizódonként akarja számolni, akkor úgy kell. Ez esetben az ő szavuk a legerősebb.

    Most pedig, kevdves bármilyen névtelen hozzászóló, Józsi vagy bárki más, a beszédstílusom fikázására nem vagyok kíváncsi.

    Ugyen ettől a személytől való komment után; legtöbbször a kommentjeim nem bunkó, vagy otromba okoskodás, kioktatás céljából vannak itt. Ha mégis annak találnád, fentebb leírtam a véleményem.
    Továbbá, bocsi Adrienn ha valóban bunkóság tükröződik belőlük, mint mondtam, nem szándékom az lenni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen az Éjfúria méretnél én is azt gondolom,hogy Fogatlan egy kifejlett felnőtt példány és,hogy nem valószínű,hogy tovább nő, ezt nem is ragozom hiszen le is írtam. :)

      A sárkány éveket számító kép afféle érdekesség is (ugyanis mint említettem semmilyen hivatalos forrás nem erősítette meg a kép valódiságát) na meg az előző cikknél valaki kérte,hogy rakjam be. :)

      A sorozat, igen erről már vitáztunk pár sort,de csak úgy mint a múltkor most sem sikerült meggyőznöd Zoli. :'D Én a cikkben mindent leírtam amit erről gondolok és igen tudom majdnem mindenki majdnem mindenhol a 6 évados számításhoz ragaszkodik, viszont mint mondtam én nem én az eredeti felállást jobbnak ítéltem így azt képviselem. :D Mindenkinek szíve joga kire hallgat,hogyan számozza stb. ;) (Amúgy gondolom nem rám gondoltál,de én pontosan tudom,hogy sajnos nem ugyanaz a stúdió készíti a mostani évadokat,mint az előző kettőt...)

      És nyugi ha más igen én akkor sem veszem "otromba okoskodásnak" a hozzászólásaidat neked is van véleményed amit jogod van közölni és ha nem is tetszik valakinek mindig, el kell fogadni. Én személy szerint örülök ha véleményt nyílvánítasz hiszen nagyon sok mindent tudsz és ezt tisztelem. ;) Sokszor meg is tudsz győzni egyes témákban az okosan felépített érveiddel viszont van olyan amikor nem. De ha olyan van akkor maga az alkotó sem tud meggyőzni akármit is mondjon. xD :D

      Törlés
    2. Kedves Kánnár Zoltán.

      Lehet hogy nem hivatalos a sárkányéves kép, de legalább a blog olvasóival lehet erről beszélni meg valami alapot ad (talán). Egyébként én is gondoltam hogy eleinte gyorsabban fejlődnek (lásd: Gift of the night fury rögtön járkáltak pedig az embernél jó sok idő telik el) és azt is hogy tovább élnek a többi sárkányos film alapján.

      A második képhez csak annyit tudnák hozzáfűzni hogy nem tudom hogy hogyan lehet elérni a titánt (vagy mit) és mi van előtte. Vagy ez is az életkortól függ?

      A számozás. Szerintem teljesen mindegy. Lehet hogy jobban hangzik az első változat mert a 13 részes változatnál hiányolom azt a 7-et de pont ugyan annyira jön ki és nem tudunk se több se kevesebb részt "készíteni". És szerintem jó hogy nem nyomatják le mind a 26-ot egyszerre mert képes lennék megnézi egy ültő helyembe és a szüleim ott kapnának agyvérzést :).

      Törlés
  5. Egyetértek Kánnár Zoltánnal. Én voltam az, aki az előző cikkben "kijavított" téged egyébként és azt vettem ki a cikk stílusból egy kicsit, mintha emiatt neheztelnél rám, mert kiakartalak oktatni... erről szó sincs, hidd el, tisztelem és szeretem nagyon a munkádat, csak azt hittem, hogy rosszul vagy informálódva. Igazság szerint igazad van, mindegy a számozás, ettől függetlenül én maradok a 6 évadnál, ha már mindenhol ezt írják, még a sorozat készítők oldalain/twitterein is. :) A magyar epizódokkal kapcsolatban viszont egyáltalán nem kell törődni, hogy mondjuk 20 részből 9-et adnak le, vagy 5-öt stb., a magyar CN a legtöbb sorozat részeit össze-vissza adja le sajnos, ez nem határoz meg semmit, ahogy te is mondtad, az angol a fontos.
    Maga a cikk viszont nagyon jó lett, mint mindig, esetleg erről is lehetne majd egy cikket:
    https://twitter.com/vrdjs143/status/762018784529879040
    Mint kiderült, lesz még két 13 részes évad (vagy egy 26 részes évad, mindegy), mert összesen 118 epizód lesz, szóval még messze nincs vége a sorozatnak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Sajnálom,ha úgy tűnt neheztelek rád emiatt, mert erről nincsen szó hiszen miért neheztelnék bárkire is egyetlen mondat miatt? :D De komolyra fordítva a szót nem neheztelek egyáltalán és kissé ragaszkodó típus vagyok információk terén hiszen az Ostorcsattot a mai napig Pengeostornak szoktam hívni pedig tudom,hogy magyarul nem ez a hivatalos neve,de ez volt az első fordítás így ezt szoktam meg. Pontosan ugyanígy volt a sorozatnál is a legelső infó az,hogy 2 db 26 részes évad lesz 3. és 4. számozással ezért szoktam meg ezt aztán jött ez a 13 részes 4 db évad összesen. És sokan számolják úgy ahogy én,de sokan úgy ahogy pl. Te. De ezt figyelembe véve mostantól mind a 2 számozást fel fogom tűntetni. ;)

      Törlés
    2. Szia kedves Névtelen.

      Hát megint összefutottunk itt az internet bugyraiban :)

      Tényleg TÉNYLEG lehet hinni abban hogy lesz még +26 rész???
      Nagyon jó lenne. És az is ha lenne folytatása a cikknek. Ötlet az a térkép amit mutattál és az előző cikk alatti megjegyzéseimről a véleményedre kíváncsi vagyok Adri (a térkép kapcsán).
      itt is van: http://www.dreamworkstv.com/race-to-the-edge/map/#/map
      És jöhet a sorozat? Igen megint felmerült bennem pár kérdés.
      1. Elvileg vannak őrtornyok (ez már régebbi részekből való) ahol az embereknek kellene lenni. De ha mindenki elmegy akkor még az éjjeli rémek se érnek semmit. És ha toronyban lennének akkor sose lennének együtt...
      2. Mi lett a sorsa annak a 3csapásnak vagy minek amelyiket elvileg hazavittek?
      3. Azzal hogy lerombolták azt a márvány bunkert nem értek el semmi véglegeset mert vissza lehet építeni.
      4. És Dagur, Dagur, Dagur. Komolyan mondom nekem hiányzik. Mindjárt megyek és megnézek ár régebbi részt. Az első epizód óta (az 5. évadban vagy a 4. évad első felében) nem láttam. Pedig azt hittem hogy a levele reményt ad és viszont látjuk. Főleg hogy meghal elvileg nagyon kevés szerepe lesz neki attól félek. És többet nem mondja hogy Tesókám :D.
      Hirtelen ennyi jutott eszembe majd ha valami még is beugrik majd írok úgy is :)

      Törlés
    3. Rendben Adri, örülök, hogy nincs harag! :)
      Névtelen: Örülök, hogy itt is összefutottunk. :D Először én sem hittem el, hogy lehetséges, de a forrás 100%-osan hivatalos, szóval igen, lesz folytatás, bár azt nem tudni, hogy az Irány az ismeretlen! folytatódik-e (elvileg igen, az), de majd kiderül előbb-utóbb ez is, én már annak is örülök, hogy több rész lesz, legalább a 3. filmig kitölti valami az időt. :)
      1. Itt konkrétan mi a kérdés? Igen, akkor sosem lennének együtt, de valahogy nem alakult úgy, hogy akkor támadták volna meg a szigetet, mikor nincs ott senki, erre valahogy mindig ügyelnek. (Egyébként kíváncsi vagyok, hogy egyszer majd nem ugyanaz fog-e történni Sárkányperemmel, mint a 10. részben azzal a szigettel, ami elpusztult a rengetők miatt, hisz elvileg Sárkányperem már nincs rajta a térképen - plusz nem véletlenül mennek vissza végleg Hibbantra.)
      2. Mivel nem bukkant fel eddig, ezért ez egy jó kérdés. :D
      3. Most elvitték a rengetőket, amik segítségével a márványokat megszerezték és nem tudni, hogy van-e nekik több, de mivel gyorsabban haladtak volna, ha többet használnak fel, ezért szerintem csak ez a kettő volt nekik, szóval lőttek a burkernek.
      4. Dagur a következő részben fog meghalni és legalább abban a részben főszerepet kap, de az egyik stábtag korábban azt mondta, hogy Dagur-t még talán újra látjuk, szóval lehet, hogy a végén kiderül, hogy mégsem halt meg... :) vagy visszaemlékezésben tűnik fel ismét, mert biztos vagyok benne, hogy Osvald feltűnik majd a jövőben, hisz nem tudni, hogy miért tűnt el és akkor lesz valamilyen visszaemlékezés. (Dagur nem ölte meg, hiába sugallta ezt, úgyhogy szerintem elment talán az elveszett Hangát megkeresni és azóta sem került elő.)

      Törlés
    4. De akkor minek építették a tornyot. Meg aztán Viggo keményebb és cselesebb ellenfél mint Dagur volt. És abban a részben amikor Asztrid meg az ikrek védték a szigetet csak Johanon múlt az egész. (vad sárkányok helyett sárkányvadászokat írt). Tehát vagy felesleges vagy ők nem csinálják jól vagy én nem értem hogy mi haszna van egy üres őrtoronynak.

      Hát már nem sok márvány hiányzott. Azt akár már meg is veheti.

      Dagur már akkor a jövő kérdése. De nagyon remélem hogy nem halt meg. Ő az összes évadban szerepet kapott. Fura lenne nélküle megnézni a többit. akkor is ha az elején nem bírtam :)

      Törlés
    5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
  6. Szerintem annak ellenére, hogy Fogatlan fürge és játékos, nem lehet túl fiatal. Hiszen a filmekből és a sorozatból is kiderül, hogy tapasztalt sárkányról van szó. Hisz olyan sárkányokat is ismer amik ritkák, vagy viking még nem is találkozott velük. Vagyis nagy területeket bejárhatott mielőtt Hablatyhoz került. Emberi évben 20-30 adnék neki, hogy ez sárkányban mennyi az mindegy. Mondjuk ez attól függ, hogy mikor maradt egyedül. Lehet, hogy fiatalon éjfúriák után kutatva járta be a szigetvilágot. Ez is egy érdekes téma lehetne.
    Egyébként a cikk nagyon jó lett és részemről nem kérdés, jöhet a folytatás. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ez is érdekes téma lehetne, de Fogatlan ugyebár Valka szerint 20 éves, hogy ez ember évben vagy sárkány évben azt nem tudjuk sajnos... De azt mondod, hogy te szerinted 20-30 lehet ember évben, ha a képet nézzük akkor az sárkány évben kevesebb lesz valamivel, de ha nem is foglalkozunk a képpel akkor is "elvileg" 300 évig él az teljesen mindegy, hogy ember évben vagy sárkány évben ,mert a 20-30 az még nagyon kevés a 300-hoz képest, tehát ha mondjuk 60 éves lenne akkor is fiatalnak számítana ahhoz képest ameddig átlagosan él. Amúgy azért Fogatlan múltja nagyon elgondolkodtató hiszen nem tudjuk honnan származik és, hogy van-e családja vagy esetleg több éjfúria? Vagy netalán tényleg ő lenne az utolsó? De akkor a többivel vajon mi történhetett? Ezek a kérdések mind nagyon érdekesek szerintem és ezeket úgy sejtem a 3. film meg fogja válaszolni. (Tudom ez marhára nem tartozott ide csak úgy beugrott hirtelen. :D ) És köszönöm! ^_^

      Törlés
    2. Én arra gondoltam hogy az éjfúriák egy nagy, közös barlangban élnek, de két tojást elraboltak. Ők fogatlan szülei. Őket elkergették mert nem akartak alkalmazkodni (lehet hogy Foginak tesója is született), és csak Fogatlan maradhatott ott.

      Törlés
    3. Ez elég szomorú hogy mennyivel túl fogja élni fogatlan hablatyot ha ez az egész 300 évig élés mega kép igaz :( öszintén remélem hogy nem az >< Ja és igen szerintem is a 3. résznek majd így fogatlanról meg az ő multjáról kéne szólni pl. úgy hogy találnak egy másik éjfúriát és az elvezeti őket a többihez vagy valahogy megtudnak mást is :) közben pl. a gonosz már megint támad és egy érdkes kalandban lesz részük újra :)

      Törlés
  7. Szerintem ez nem téma, hogy szeretnénk-e még egy részt! :) Nekem nagyon tetszik a blogod, és végtelenül örülök Adrienn, hogy rátaláltam a blogodra! Csak így tovább! :)

    VálaszTörlés
  8. Tök izgi volt! De Fogatlan mekkora az éjfúria méretek közül?
    Nem is gondoltam volna, hogy egy éjfúria ekkorára tud nőni egy emberhez képest! :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, ha tetszett és Fogatlan az "Adult" kategóriába tartozik. ;)

      Törlés
    2. Ja én is azt gondoltam hogy az éjfúriák ilyen "picik" (hát a többi sárkányhoz képest azok XD) maradnak mint fogatlan :3 de ez viszont szomorú hogy mennyivel túl fogja élni hablatyot :c remélem ez az egész nem igaz hogy 300 évig élnek meg minden mert elég szomorú lenne :c addig kéne élniük mint az embereknek... vaagy az már túl nagy luxus? :c én értem hogy 12+ maga a film is de na... nem kell összetörni a szivünket >< ÉS HA FOGI MEG FOG HALNI.... én komolyan sírni fogok 1 hétig T_T amúgy azt lehet tudni hogy 2017 vagy 18-ban jön ki a 3. rész? :oo eddig mindenhol 17et láttam egy oldalt kivételével c-c

      Törlés
    3. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

      Törlés
    4. 2018. május 18-án mutatják be először a 3. filmet Amerikában Blaze, utána nem sokkal meg gondolom ugye Magyarországon.

      Törlés
  9. Tetszet!Kérdezhetek valamit? De kicsit megkavarodtam azt írják, hogy 6 lővése van, de a második részben én 16 lővést számoltam. Kérlek nekem bármien válasz megteszi.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen ez tényleg jó kérdés én se értem.

      Törlés
    2. Igen hat lövése van, és valóban remek kérdés! Gondolom azzal az "erővel" járt ami "felruházta" őt amikor a gnúvaddal harcolt, de ha megfigyeled nem csak a lövés korlát emelkedett meg,de a lövések ereje is hiszen ha jól emlékszem egyetlen lövés által letört a Gnúvad egyik szarva pedig az nem kicsi és nem is kicsit masszív. :D Én így gondolom ezt a dolgot,de ha valaki tud jobbat kérem ossza meg velünk. :)

      Törlés
    3. Én valamikor a sorozatban is többet számoltam de lehet hogy csak én számoltam el :). És mennyi idő amíg "újratöltődik"? Hirtelen nem tudom hogy melyik sárkány eszi az angolnát de annak akkor töltődött újra amikor megette. (gronkelnél kő) A többi sárkánynál is így van? (Nem hiszem hogy Hablatynál mindig lenne egy kosár hal.)

      Törlés
    4. Köszi mindenkinek, de én is számoltam már többet a sorozatban. És az angolna evő a tájfúmeráng. Csak az fúrcsálom, hogy nemcsak filmben az egyik sorozatbeli részben is tizenhatot lőtt.

      Törlés
    5. Bocsánat most nyomoztam ki hogy hat a lővéskorláttózás, de ez valójában nem a konkrét lővés szám! De azzért köszönöm mindenkinek.

      Törlés
  10. rule over = uralkodik

    Az abc szerint amit adtál Simon. A ketrecre amiben a 3. évad 1. részébe zárták Astridékat ez volt rá írva.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Amúgy nem tudom miért a vezeték nevemet írod de mindegy amúgy igen tudom ezt nem volt nehéz kitalálni. ;) Én csak példának írtam az egyik szót a másikat nem is néztem. :D

      Törlés
  11. Sziasztok itt mindig látom hogy irkáltok a sorozatról, és annyira idegesít hogy én semmit sem tudok róla >< Nem nézem ,de szeretném, csak sajnos angolu még csak olyan felét se értem nagyon XD Szóval esetleg ennek a sorozatnak van magyar szinkronja? ha ez fentvan a neten egy linket kaphatnék? vagy ilyen sima feliratos is jó lenne :/
    Meg azt szeretném kérdezni hogy Ti, főleg Te Adrienn, hol nézed a sorozatot? Meg milyen nyelven? :o
    Előre is nagyon köszönöm a választ! :D És bocsi hogy ilyen későn írok XD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Van várj csak itt van az összes évad megtalálhetó.:

      http://www.sorozat-barat.club/video/series/1289/Sarkanyok_A_Hibbant-sziget_harcosai_online_sorozat

      Törlés
  12. Szia! :3 Imádom a blogodat és magában ezt az ldalt VÉGRE nem csak angol nyelven van minden O_O nem is tudod hogy mennyire feldobod a mindennapjaim és ezt nagyon köszönöm! :333 nekem ez a véleményem az egészhez XD (bocsi nagyon hosszan írok nem bírtam ki O_O c,: ):

    a sárkány évhez az a véleményem hogy WTF? O_O nem lett volna egyszerűbb ha addig élnek mint az embörök? .-. na m1 de szegény fogatlan ha 300 évig fog élni akkor micsinál majd hablaty nélkül? >< de aaaaaaaaawwww remélem ez fake kép volt és nem igazi >< az lenne a jó ha sárkány addig élne mint ember mert ez így nem túl faxa :c kicsit depi >< hogy kb 200 évvel túl fogja élni hablatyot :ccc juj remélem nem is igazi ><>< ezt muszáj vot igy megcsinálni mé nem simán addig élnek mint az emberek? ><>< szhar D:

    a sárkány csapdászok írásához hogy... hát én az a baj nem nézem a sorozatokat de egyszrúgy megnézném az összeset DE csak ha legalább van magyar felirat hogy nagyjából képben legyek XDXD szóval erre nemtok semmit nagyon... hát tök menők ezek az easter eggek szeretem őket :333 XD

    na ehhez a sorozatszmozáshoz megint az hogy nem nézem : I de egyszer meg akarom XD

    ennyi és sorry hogy ilyen hosszan írok XD NAGYON HOSSZAN ÍROK C_C XD csak nem tudtam visszafogni magam XD És mégegyszer nagon menci a blogod így tovább :DD

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. És bocsi a SOK helyesírási hibáért XD Ilyenkor úgy képelek mint valami gépfegyver c,:

      Törlés
    2. Köszönöm a dícséretet igyekszem. :) ;) Hát sajnos nagyon kevés faj van ami pont addig él,mint egy ember vagy több vagy kevesebb szokott lenni az élettartamuk... :/ Én angolul szoktam nézni de valamikor magyar felirattal vagy így is úgy is változó. :D Én itt szoktam nézni: http://www.sorozat-barat.club/video/series/1289/Sarkanyok_A_Hibbant-sziget_harcosai_online_sorozat
      Ja és a harmadik film 2018. Május 18 legalábbis az amerikai premier nálunk pár nappal később jelenik meg. :)

      Törlés
    3. Szivesen látszik is imádom ezt a blogot! :D
      Hát igen :/ Mondjuk ez sem biztos még, a készítőket kell megkérdezni, de az ilyeneket csak ignorálni szokták :/ Én értem hogy ez a film kicsit komoly is, szembe kell nézni a világgal stb... nem minden fenékik tejfel benne én ezt értem de azé na D: Nem kell gyereksziveket törni (ezt tudom mondani amúgy arra is ha fogatlant kinyírják -.-)
      A weboldalt NAGYOn de NAGYON köszi nem is tudot milyen jóságot tettél nekem most *.* XD
      Előbb még 2016-ban, aztán 17-ben aztán 18-ban jön ki :c Húzzák halasztják... mostmár tényleg valami fantasztikus legyen ha már ennyit váratnak minket XD

      Törlés
    4. Na most megyek is sorozatot nézni mert képbe akarok lenni x.x XD

      Törlés
  13. A CN a sárkányokat szeptember 12 től folytatja hétköznap 13:10 kor. Ismétlés szombat, vasárnap 10:45 től 1-1 résszel. Mindenesetre jól háttérbe szorította a csatorna a sorozatot, az eddigi vetítésekhez képest.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. 13:10? Na ne már :( Akkor vagy fel kell venni vagy marad az internet mert heti két rész nem lesz elég.

      Megnéztem az utolsó fent lévő részt mert nem bírtam kivárni a feliratot (a szinkront hozzá még annyira se) és meggyőzött róla hogy 16 részes évad lesz a pontosabb mert nem hiszem hogy az évad legvégére betettek volna egy fojtatásos részt. Miért kell húzni az ember idegeit? :((((((((((((((((

      Törlés
    2. Direkt zárták ezzel az évadot, hogy jobban várjuk a következő évadot/a folytatást. És ez jó húzás is volt tőlük, nálam például nagyon is bevált. :D

      Törlés
    3. Először is nem 16-ot akartam írni hanem 26-ot*

      Hát elég sokat láttam már és kizárt hogy bármi bajuk is essen. Semmivel se várom jobban januárt :) (bár lehet hogy azért mert 25%-át értettem az egésznek :) és lehet hogyha látom felirattal akkor én is várni fogom)
      Az utolsó 3 rész. Szegény szegény Dagur :( (még nem tudom hogy hányszor írom le) Legalább nem ő ölte meg Oszvaldot ha meg is halt. (amikor az első évadba mondta én elhittem de ha most mondta volna nem biztos)
      Komolyan Bélhangos mint inas? na ne már. A kapzsi Viggo. Szegény Pléhpofa.
      A térképpel kapcsolatban is magyarázatot kaptam 1 dologban vagy inkább 2-ben. Már tudom hogy hogyan lettek foglyok :) De Ha már itt tartunk Viggo térképe máshogy nézett ki vagy csak szerintem?

      Törlés
  14. Héj Adrienn lehetne minden sárkány méretét így megcsinálni,ja és végre megvan a lelki sárkányom dobpergés az ölvész.Józsi

    VálaszTörlés